lördag 12 juli 2014

Åter till saltgruvan

Ja då är det bara ett "rum" kvar att bygga (glömmer hela tiden bort badrummet uppe), GARAGET!!! Nog så viktigt. Man kan ju inte tro det nu men det kommer en vinter snart och då vill man ju ha ett garage till Effe.

Startläge.

Så snart all återstående el fixats till så är det dags för plywood, skönt att slippa se isoleringen.

Lite gips på det oxå.

En vägg kvar!



Gullan är med å kollar att husse gör rätt.

Yes!

Börjar likna ngt.

"Bara" taket kvar, dubbelgips för brandsäkring. Väggen mot huset är oxå 2x gips + plywood.




Nära nu!

Åh så skönt, satt min sista gipsskiva i projektet nu!

Dags för lite omsättning av luften i garaget.

En "intelligent" fläkt sägs det, En Intellivent v2.

Fuktstyrd och går tyst som attans vid normaldrift (ingen förhöjd fuktighet). Går att starta forcerad vent. via Homeseer oxå så klart.

Tanken var att jag under min semester skulle bygga klart garaget (check) och spackla/slipa/måla men det blir inget med det. Åter igen är vi lat och tar in målare för den delen. Vi har ju redan bevisat att vi kan det där då vi gjorde hela plan 1 själva ;)
Förhoppningsvis står garaget färdigt med golv och allt innan snön kommer!! Resten av min semester tänkte jag vara lite ledig men även bygga en altan på baksidan, mer om det senare när det är dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar